KARTA INFORMACYJNA O PRAWACH OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
(W PRZYPADKU ZBIERANIA DANYCH OD OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ)
ZGŁASZANIE INFORMACJI O NARUSZENIACH PRAWA
Na mocy z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, że:
1. Administratorem Twoich danych jest Starosta Nakielski, z siedzibą w Nakle nad Notecią, przy
ul. Dąbrowskiego 54, tel. 52 386 66 33, e-mail: daneosobowe@powiat-nakielski.pl.
Starosta powołał inspektora ochrony danych, którego zadaniem jest między innymi informowanie
o prawach osób, których dane dotyczą. Możesz się z nim skontaktować, dzwoniąc pod numer
52 386 66 67 lub wysyłając e-mail: daneosobowe@powiat-nakielski.pl. Kontakt osobisty z inspektorem - pokój nr 1, w godzinach pracy urzędu.
2. Podane dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wskazanych ustawą z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów, a co za tym idzie w szczególności w celu przyjęcia zgłoszenia informacji
o naruszeniach prawa oraz podjęcia działań następczych.
Podstawę przetwarzania danych osobowych stanowią:
a) obowiązek prawny wynikający z ustawy z dnia 14 czerwca o ochronie sygnalistów - art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
b) zgoda w przypadku dokonania zgłoszenia jawnego i świadomego ujawnienia tożsamości przez sygnalistę - art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
4. Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
a) prawo dostępu do treści danych,
b) prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych,
c) prawo do wycofania zgody na ujawnienie tożsamości w przypadku uprzedniego wyrażenia zgody,
d) prawo do usunięcia danych,
e) prawo do ograniczenia przetwarzania danych (na czas rozpatrywania zgłoszenia),
f) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO, w razie uznania, że przetwarzanie Twoich danych narusza przepisy prawa.
5. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom zewnętrznym z wyjątkiem podmiotów upoważnionych do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych,
w tym weryfikacji zgłoszenia i dalszej komunikacji, a także do dostawcy platformy do obsługi zgłoszeń. Dane osobowe mogą być udostępnianie również podmiotów upoważnionym do odbioru tych danych na podstawie innych przepisów prawa, w szczególności organom władzy publicznej.
6. Dane osobowe oraz pozostałe informacje ujawnione w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych przechowywane będą przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
7. Dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
8. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych odbiorcom spoza EOG (państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa.